Expanzia Apple v roku 2009
by Milota Sidorova
Posledný hospodársky štvrťrok priniesol kalifornskej firme Apple veľký dôvod na radosť. Podľa výročnej správy jesenné a zimné obdobie zaznamenalo nárast čistéhých tržieb z 11,8 miliárd dolárov na 15,68 miliárd. Hlavným ťahúňom a obchodným artiklom firmy s logom nahryznutého jablka sa stal podľa očakávania iPhone. V roku 2009 spoločnosť rozšírila a podporila jeho predaj v 86 krajinách sveta, pričom po prvý krát vstúpila na čínsky trh. Od vstupu, teda od konca októ! bra spoločnosť predala viac ako 200 000 teelónov. Skúsme si spraviť stručnú štatistiku predaja. Výročná správa uvádza celosvetový predaj 3,36 miliónov Macintosh počítačov, kde viedli predovšetkým notebooky, 8,7 miliónov iPhone telefónov a 21 miliónov iPod mp3 prehrávačov.V porovnaní s predchádzajúcim rokom predaje počítačov stúpli v priemere o 33 percent, telefóny svoj predaj zdvojnásobili a prenosné prehrávače iPods zaznamenali takmer 21 percentný pokles. Vźznamný zdroj ziskov predstavuje aj internetový obchod iTunes. Je však jasné, čo je čiernym koňom v tejto hre. Apple preto na trh uvádza radu produktov, ktoré sa budú odvíjať od vlastností iPhone. V stredu sa odohrá promo akcia, na ktorej prvý krát pr! edstavia “tablet”. Je to počítač vo! veľ ;kosti iPhone, ktorý je schopný premietať TV vysielanie, prehrávať hudbu a filmy, vďaka väčšej obrazovke je určený aj na čítanie elektronických kníh. Hoci nejde o nejakú prevratnejšiu vec, ide o marketing. A ten je v tomto prípade až na kosť dôsledný. Každá hardwérová či softwérová zmena je starostlivo odprezentovaná, propagovaná a medializovaná. Výsledkom je pocit akéhosi obdivu a naplnenia nad vlastne nepotrebným artiklom. Tablet možno nebude až taký nápomocný pokiaľ vlastníte iPhone alebo Macbook Air. Hlavný riaditeľ spoločnosti, Steve Jobs oznámil, že tohtoročný trh očakáva množstvo “silných” produktov. O aké však ide, neprezradil. Má to ostať tajomstvom, až do dňa vere! jnej prezentácie.
related story (sgx16242): http://www.france24.com/en/20100126-apple-reports-record-pro...
by Milota Sidorova for SigEx Ventures (http://sigexventures.com) |
SigEx Ventures's matrix of properties are quickly becoming leaders in digital telebroadcasting, free content delivery allowing people to easily talk, view, upload and share through free online TV broadcasting, free unlimited global calls, video blogs and SMS. SigEx Ventures invests in projects deploying "free" to add-on royalty revenue models
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home