Twitter využívajú už aj podnikatelia a veľké spoločnosti
by Zuzana Zelenakova
Po tom, čo sa Twitter stal takým globálnym fenoménom začali ho využívať dokonca i spoločnosti. Napriek tomu, že Twitter bol pôvodne navrhnutý na komunikáciu medzi jednotlivcami v týchto dňoch jeho služby, či už priamo alebo nepriamo, využíva mnoho firiem a organizácií. Robia to niekoľkými spôsobmi. Niektoré spoločnosti využívajú túto platformu ako marketingový či PR nástroj. Alebo ho využívajú na internú komunikáciu v rámci spoločnosti. Toto sa však z dôvodu bez! pečnostného rizika neodporúča. Firmy takisto nechávajú samotných svojich zamestnancov dopisovať si cez Twitter. Touto cestou o sebe zamestnanci vytvárajú určitý obraz, a tým pádom i o svojom zamestnávateľovi. No a potom sú tu, dá sa povedať, profesionálni užívatelia Twitteru, ktorých spoločnosti najímajú kvôli propagácii v rámci takýchto sociálnych médií. Alecia Dantico je jednou z nich. Napriek tomu, že cez Twitter príde do kontaktu s obrovským množstvom ľudí, nikto nevie či ide o muža alebo ženu, starého či mladého človeka. „Deň začínam na Twitter-i a v podstate sa už nezastavím,“ Alecia. „Moju rodinu to privádza do šialenstva, no to je v poriadku.“ Riaditeľ pre sociálne mé! diá spoločnosti Coca Cola v Atlante Adam Brown vysve! tľu je, prečo sú sociálne média takým príťažlivým artiklom: „Keďže Coca Cola je jedna z najznámejších značiek na svete, cítime akúsi potrebu či zodpovednosť odpovedať ľuďom, ktorí na nás reagujú.“ Predsa len, ide o reklamu zadarmo. Alecia Dantico napríklad pracuje pre spoločnosť Best Buy a snaží sa získať doktorát v odbore komunikácií, so zameraním na vytváranie identity značky v internetových komunitách. Avšak ľudí, s ktorými si dopisuje nikdy priamo nenahovára na nákup produktov, ide o omnoho dôvtipnejšiu a nenápadnejšiu záležitosť. „Sociálne média sú o sociálnom kontakte,“ hovorí Nora Ganim Barnesová, profesorka marketingu na Massachusettskej univerzite. „N! evolá sa to predávajúce médiá. Najväčšia chyba akú spoločnosti robia je, že využívajú sociálne médiá na ponúkanie svojich produktov. To je slepá ulička.“
related story (sgx15290): http://news.yahoo.com/s/ap/20090902/ap_on_re_us/us_fea_lifes...
by Zuzana Zelenakova for PocketNews (http://pocketnews.tv) |
PocketNews is a new real-time news broadcaster deli! vering the latest and hottest news right to your pocket ! With! global clients who want to be kept up to date, PocketNews is everyone's way of keeping in touch with the World.
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home