Chris Cantell Discusses Business: Musia zo svojich miest naozaj odísť?
by Milota Sidorova
Práve včera som počas večerných správ zachytila informáciu, že najväčšia letecká americká spoločnosť, American Airlines ohlásila zníženie stavov. Podľa všetkého by spoločnosť pred 31. augustom malo opustiť viac ako 200 pilotov a 900 stewardov a letových pomocníkov. Predtým však budú, samozrejme vyzvaní, aby spoločnosť opustili dobrovoľne. Ak to tak spravia, čaká ich istá kompenzácia, ktorá však, hlavne starším pilotom nenahradí trápenie s hľadaním nového zamestnania. Každopádne, správa o tom, že letecké spoločnosti budú musieť skrátiť rozpočet nebola pri súčasnom cenovom vývoji ropy až tak neočakávaná. Cena pohonných palív, to je podľa zástupcov spoločnosti hlavným dôvodom prepúšťania dlhoročných zamestnancov. Avšak dlhodobé pozorovanie trhu s palivami len podporuje otázku, či tieto ušetrené peniaze predsalen budú môcť vyvážiť tak nebezpečne premenlivé ceny, ktorých zdroj prichádza z očividne ťažšie ovplyvniteľného zdroja. Nikto nezaručí, že júnové maximá prekračujúce 146 dolárov za barel, ktoré dnes dramaticky klesli na hodnotu 134 dolárov a 60 centov o týždeň nepresiahnú hranicu 150 dolárov.
Prepúšťanie takisto nezaručuje, že spoločnosti nesiahnu po iných, priamych a dôraznejších šetriacich opatreniach.
Presne tak, ako nikto s istotou nezaručí, že pro environmentalisticky ladený zákaz ťažby ropy na americkom pobreží, ktorý bol pred časom anulovaný,v konečnom dôsledku zabezpečí naozaj všeobecný cenový pokles. Hľadať však príčinu poklesu treba pravdepodobne v celkovej ekonomickej situácii jedného štátu.
Investori pri tomto všetkom stále pociťujú oprávnenú dávku nedôvery, dezinformovanosti a obáv. A to aj napriek tomu, že správy z Perzského zálivu hlásia všeobecný dostatok fosílnych palív aj v najbližších rokov.
Hra na schovávačku sa teda začala, otázne je len kto a s kým?
Ak by som to zhrnula do pár viet, povedala by som, že jeden mastí chlebík druhému. A to aj vtedy, keď nechce.
Zníženie stavov v dopravných spoločnostiach je otázka citlivá, avšak neverím, tomu že by to bolo jediné, finálne riešenie. Na druhej strane, si asi do cestovného prasiatka začnem sporiť viac, lebo zdražovanie bude nasledovať hneď potom, čo ušetrené platy nepokryjú ekonomické straty. A začnem sa viac pozerať do cestovných poriadkov, pretože na prázdnych strojoch sa bude asi lietať a jazdiť ťažko.
Čo sa však týka zvyšovania cien lístkov, svoje vlastné peniaze by osobne radšej venovala výplate pracujúceho pilota, ako podporila nejakého burzového chytráka, ktorému to v poslednom čase začalo nejako dobre vynášať.
related story: http://news.yahoo.com/s/ap_travel/20080716/ap_tr_ge/travel_brief_american_airlines_pilots;_ylt=AloI2k7QQk43JbD03EsvYyWs0NUE
by Milota Sidorova for PocketNews (http://pocketnews.tv) |
PocketNews is a new real-time news broadcaster delivering the latest and hottest news right to your pocket ! With global clients who want to be kept up to date, PocketNews is everyone's way of keeping in touch with the World.<br><br><font size=2>These news are original content from young talents around the world and are selected for you by Chris Cantell.</font><br>
edited by Beata Biskova
Labels: Business, CantellTV, Chris Cantell, Christopher Cantell, digital broadcasting, SigEx Foundry, SigEx Telecom
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home