Úžasné zisky!
by Barbora Misakova
Japonská nadnárodná korporácia Sony je jednou z najväčších mediálnych konglomerácií na svete. Ich príjmy sa odhadujú na 78.88 miliárd amerických dolárov. Jedinečnosť tejto korporácie spočíva v jej všestrannosti. Orientuje sa na všetky typy masovokomunikačných prostriedkov a rôzne formy zábavy. Možno hovoriť o piatich operačných segmentoch, resp. o piatich pilieroch, na ktorých stojí celá obchodná činnosť tejto spoločnosti: elektronika, hry, zábava (filmy a hudba), finančné! služby a ostatné. Nie je preto žiadnym prekvapením, že štvrťročný príjem tejto spoločnosti vzrástol sedemnásobne. Táto výrobná ikona vo štvrtok oznámila, že jej čistý zisk za posledný štvrťrok 2009 dosiahol výšku 79.3 miliárd jenov, čo predstavuje 871 miliónov amerických dolárov. V porovnaní s minuloročnými ziskami, ktoré dosahovali len hodnotu 10.4 miliárd jenov, je tento zisk naozaj rekordný. Najväčšie príjmy spoločnosti pochádzajú práve z oblasti zábavného priemyslu. Celosvetové trháky akými boli „2012“ alebo Jacksonov „This Is It“ boli jasnými zlatými baňami. Predaj DVD nosičov filmového snímku „Anjeli a démoni“, zvýšenie predajnosti Vaio po! 69;ítačov a PlayStation 3 predstavujú ďal&! #353;ie finančné doly. Po 25-percentnom znížení cien PlayStation 3 jeho predajnosť výrazne vzrástla, a to o celých 40 percent, čo predstavuje 6.5 miliónov predaných kusov za jeden štvrťrok. Výnosy posledného štvrťroku 2009 „výrazne presiahli očakávania.“ V porovnaní s posledným štvrťrokom minulého roku sa operačné zisky spoločnosti Sony zlepšili – zo straty 18 miliárd jenov na zisk 146 miliárd jenov. Sony pod vedením Howarda Stringera posilnila svoje postavenie na trhu. Pomohol tiež výmenný kurz jenu. Príliš silný jen totiž spôsobil oslabenie konkurencieschopnosti výrobkov Sony na zahraničných trhoch, odkiaľ pochádzajú tri štvrtiny výnosov spoločnosti. V poslednom štvrťroku však došlo k jeho výr! aznému oslabeniu, čo posilnilo postavenie Sony na zahraničných trhoch a zvýšilo predajnosť produktov.
related story (sgx16346): http://news.yahoo.com/s/ap/20100204/ap_on_bi_ge/as_japan_ear...
by Barbora Misakova for SigEx Ventures (http://sigexventures.com) |
SigEx Ventures's matrix of properties are quickly becoming leaders in digital telebroadcasting, free content delivery allowing people to easily talk, view, upload and share through f! ree online TV broadcasting, free unlimited global calls, video! blogs a nd SMS. SigEx Ventures invests in projects deploying "free" to add-on royalty revenue models
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home