Monday, November 30, 2009

Nákupná horúčka Čierneho piatku…
by Milota Sidorova


Keď sa rozhodne nakupovať celá krajina, odozva je viac než zreteľná. Pridajú sa aj správy. Nuž Američania pred pár dňami oslávili Deň Vďakyvzdania, čo logicky pocítili obchodné centrá počas víkendu. V Spojených štátoch dokonca existuje výraz pre nákupnú horúčku počas týchto dní – je nazvaná Čiernym piatkom. Podľa predbežných správ agentúry ShoperTrak sa začiatok vianočnej sezóny niesol v znamení mierneho nárastu. Zisky z predaja stúpli o celý! ;ch 0,5 percent a dosiahli hodnotu 10,66 miliárd dolárov. V porovnaní s minulým rokom ide o mierne zvýšenie. Národná maloobchodná federácia však na túto sezónu predznamenala až 1 percentný pokles, opäť v porovnaní s minulým rokom. Nákupnú horúčku Čierneho Piatku 2009 charakterizovali dve kľúčové charakteristiky – oveľa väčšia zákaznícka uvedomelosť a znalosť kupovaného produktu a zvyšujúci sa internetový predaj. Dni, kedy zákazníci vstávali o pol štvrtej ráno, aby si na nákup vystáli rady, sú pravdepodobne preč. Tempo a návštevnosť bola kontrolovateľná a nedochádzalo k väčším náporom. Siginifikantná skupina zákazníkov využila netradičné z! 18;avy na internetových portáloch. Produkty sa nepon! úka li len cez oficiálnych internetových predajcov (Amazon, eBay), vlastné webové stránky obchodných centier a predajcov, ale aj cez sociálne siete. Produkty sa objavovali na Facebooku a sieti Twitter. Hoci sa zmenil spôsob nákupu a predaja, objem predaného tovaru sa nezvýšil. Príčiny sú zjavné – počínajúc rastúcou nezamestnanosťou, zníženou podporou a logicky znižujúcimi sa výdavkami. Najpredávanejším obchodným artiklom sa stalo oblečenie a už tradične, elektronika. Z oblečenia sa najviac predávali kusy zo základných materiálov – denimu, flísu a tvídu. Medzi elektronikou viedli ploché obrazovky a televízie, ktoré zlacneli na celonárodnej úrovni. Najväčšie zisky zaznamenali J.C. Penney a Sears Holding Corp, spoločnosti spra! vujúce siete Kmart a Sears. Obe spoločnosti ponúkali tovar aj cez internet. Šialenstvo post-vďakyvzdania je za nami (nimi), výzvou pre obchodníkov ostáva spôsob, akým pritiahnúť zákazníkov počas zvyšku sezóny...

related story (sgx16024): http://news.yahoo.com/s/ap/20091129/ap_on_bi_ge/us_holiday_s...
by Milota Sidorova
for PocketNews (http://pocketnews.tv)

PocketNews is a new real-time new! s broadcaster delivering the latest and hottest news right to ! your poc ket ! With global clients who want to be kept up to date, PocketNews is everyone's way of keeping in touch with the World.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home